fbscript

Reklamaatio
 Asiat eivät aina mene niin kuin suunniteltiin. Olemme myös varautuneet epämiellyttäviin tilanteisiin. Asiakaspalvelumme auttaa teitä tarvittaessa asioiden selvittämisessä. Reklamaatiotilanteissa ota yhteys asiakaspalveluumme sähköpostilla asiakaspalvelu@milgear.fi.

Asiakaspalautukset
Tuotteillamme on 14 päivän palautusoikeus paketin tai noutotilauksen noutohetkestä alkaen (mukaanlukien viikonloput ja pyhäpäivät, poislukien noutopäivä). Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä jolloin paketti on lunastettu tai noudettu toimipaikasta tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteiden ja tuotepakkausten täytyy olla alkuperäisessä kunnossa ja kaikki tuotteen mukana tulevat lisävarusteet ja -laitteet on liitettävä mukaan, jotta kuluttaja saisi tuotepalautuksesta täyden korvauksen. Jos poikkeustapauksessa hyväksymme myyntikelvottoman tuotteen tai muuten puutteellisen tuotteen palautuksen, veloitamme omia kuluja vähintään 25% tuotteen hinnasta. Asiakaspalautusten käsittelyssä menee 5-15 arkipäivää. Tämä aika muodostuu kuljetusajasta, käsittelyajasta, sekä kirjanpidollisten toimenpiteiden vaatimasta ajasta. Palauttaminen on kuluttajalle maksutonta. Meillä on käytössä Matkahuollon asiakaspalautus. Verkkokaupan palautuskäytäntö on kuitenkin muuttunut 13.6.2014, jonka johdosta asiakkaan pitää siis olla meihin yhteydessä ennen palautusta saadakseen tarvittavan palautusohjeet. Voit jättää paketin

Matkahuoltoon tai matkahuollon asiamiespisteeseen
(vastaanottaja maksaa rahdin). Huom! Käytä aina samaa toimipistettä josta paketti on alunperin noudettu. Tuotepalautukset aina:

a) Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä. Tuotepakkaukseen ei saa jäädä jälkiä esim. teipistä tai osoitelapuista. Kääri tuotepakkaus esimerkiksi muoviin tai pahviin ennen palautusta. Palautettavien tuotteiden täytyy kestää paketissa perille asti, joten pakkaa ne huolellisesti. Huolimattomasti pakattuja ja siitä syystä kuljetuksessa rikkoutuneita tuotteita emme hyvitä.

b) Saatekirjeen kanssa. Kirjeestä ilmenee alkuperäisen tilaajan nimi ja yhteystiedot, sekä lyhyt selvitys palautuksen syystä sekä toive jatkotoimenpiteistä. Kuitin kopio toimii parhaiten, mikäli siihen kirjataan käsin selvitys palautuksen syystä ja toive jatkotoimenpiteistä.

c) Viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.

Emme lunasta bussiennakkolähetyksiä eli kaikki palautukset täytyy lähettää ilman maksuvaatimusta. Palautukset voi tehdä joko tuomalla tuotteen meille myymälään tai Matkahuollon kautta asiakaspalautuksena, joka on lähettäjälle ilmainen. Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta. Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa. Ulkomailta tehtyjen palautusten postikulut asiakas joutuu maksamaan itse. Palautettava paketti jätetään Matkahuoltoon lähetyksenä siten, että vastaanottaja maksaa rahdin.

Palautusosoite on:
MilGear Finland
Isokatu 56
90100 Oulu

Tuotevaihdot
Mikäli haluat palauttaa tuotteen, ja vaihtaa sen johonkin toiseen, voit palauttaa sen maksuttomasti ylläolevien normaalien asiakaspalautusohjeiden mukaan. Tämän lisäksi ota huomioon, että; 14 vuorokauden aikarajakoskee myös tuotevaihtoja. Oikein tehty asiakaspalautus on maksuton, tuotteen vaihto toiseen ei. Eli jos olet esim. sovittanut tilaamaasi vaatetta, ja huomaat että olet tilannut vääränkokoisen, voit lähettää sen meille takaisin maksutta, mutta uuden takin lähetyksestä perimme toimituskulut. Jos uuden tuotteen hinta on suurempi kuin alkuperäisen, hintaerotus lisätään uuden tuotteen toimituskuluun, ja se maksetaan noudettaessa pakettia Matkahuollon toimipisteestä. Tuotteen vaihto toiseen onnistuu vain myyntikuntoisesti palautetuille tuotteille! (tuotevirhetapaukset, kts. alempaa) Poistomyyntituotteita emme vaihda toisiin tuotteisiin.

Tuotevirheet ja viallisen tuotteen palautus
 Tuotteillamme on kuluttajasuojalain mukainen 6 kk:n tuotevirhevastuu. Tämä tarkoittaa materiaali- ja valmistusvirheitä, jotka ovat tuotteessa myyntihetkellä. Virheellisen tuotteen palautus tapahtuu kuten normaali asiakaspalautus. Ota kuitenkin ensin yhteyttä asiakaspalveluumme. Tuotevirhevastuu EI koske käyttövirheistä tai ulkoisista tekijöistä johtuvia rikkoutumisia tai toimintahäiriöitä. Huolehdi siis siitä, että käytät tuotteita käyttöohjeiden ja käyttötarkoituksen mukaan ja mikäli tuotteen tavanomainen käyttö vaatii huoltoa, olet huoltanut sitä säännöllisesti ja ohjeiden mukaan. Tarvittaessa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, ja neuvomme näissä asioissa mielellämme. Mikäli tuotteen mukana ei tule käyttö- tai huolto-ohjeita, ota AINA yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme neuvoa tuotteen asianmukaiseen käyttöön ja huoltoihin liittyvissä asioissa. Jos epäilet tuotteet olevan rikki tai muutoin puutteellinen, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme (Asiakaspalvelun yhteystiedot)